marți, 14 iulie 2009

Marie Ange Guilleminot « La Rotateuse » 1995

Femeile dietice… Yoi. Multe femei sunt capabile de eforturi supranaturale pentru a intra in posesia unor corpuri de invidiat.90/60/60 ? Artistele feministe de agita degeaba sa critice aceste obsesii feminine. Feminismul (excat ca orice alta forma de radicalism) ma irita ingrozitor. Mi se par deplasate femeile care incearca sa lupte pentru emanciparea femeii deja emancipate de un secol. Daca gandeau mai atent, si-ar fi dat seama ca in acest secol, asa cum aceste minunate personalitati creatoare – artiste sau ce or fi, s-au emancipat orice femeie are optiunea de-a se emancipa. Ma intreb ce inseamna aceasta emancipare ? Sa traim contra firii fara barbati, sa umblam cu hainele imputzite, ciufulite si nemachiate doar de dragul de-a fi feministe ? Feminitatea si eleganta pot convietui si impreuna cu emanciparea si inteligenta. Chiar intr-o relatie, nu musai la un pol opus normalitatii. N-am sa cred niciodata ca orice barbat se raporteaza sexual la femei indiferent de context. Este ridicol. M-am revoltat subit pentru ca mi-am amintit o lucrare care m-a speriat teribil in expozitia elles@centrepompidou Ma uitam la un desen si am auzit dintr-o data niste zgomote sinistre din spatele meu. Am vrut sa o iau la fuga, dar mi-am amintit ca sunt intr-un muzeu, nu pe un camp de lupta asa ca m-am intors sa vad ce se petrece. La Rotateuse incepuse sa se miste. Ce-am inteles ? O critica subversiva a femeilor care fac gimnastica si se dau de ceasul mortii ca sa arate bine. Pentru un corp frumos chinurile sunt mari. Interesanta viziune. Chiar daca ma enerveaza feminismul, aceasta lucrare mi-a placut.






Niciun comentariu: