sâmbătă, 30 mai 2009

Varza calita tot varza ramane


Ieri seara m-am imbracat lejer, mi-am pus pantofii in picioare si am plecat spre MNAC. Vernisajul s-a numit "De la muratura la paranoia" si a fost gazduit la etajul 4 al muzeului. Bun...ajung acolo, aglomeratie mare, arunc un ochi in stanga, vad cateva manechine de plastic in rochii urate, trec mai departe. Ajung pe terasa, imi iau un suc si incep sa astept restul de oameni. Intr-un final ne strangem toate si incepem sa cautam un loc de odihnit picioarele. Gasim o masa si 3 scaune, dupa lungi cautari. Next- asteptam lansarea cartii (nu ca ma interesa in mod special). Pe la 8- 8 si ceva vad ca langa aparatura dj-ului (daca se poate numi asa) apare un domn imbracat in negru, aducand a ospatar ( probabil din cauza sortului). Aflu ca respectivul e Dorin Stefan, arhitect renumit al tarisoarei noastre. Amuzant individ, chiar mi-a placut mica prezentare a cartii, desi a fost cam prost organizata. Asta cred ca a fost singurul punct forte al vernisajului, daca excludem mancarea de care nu ne-am atins.
Inainte de prezentare am putut admira "expozitia", daca o putem numi asa. Se pare ca manechinele din plastic imbracate cu acele hidosenii de rochii erau parte din expozitie, plus ca aveau verze in loc de cap. Mirific. Urmatoarea parte din expozitie putea fi admirata pe un perete, mai precis reprezenta o proiectie a unui om vitruvian, succedata de alta proiectie cu multipli oameni vitruvieni, pentru ca mai apoi sa admiram niste castraveti miscatori urmati de oameni vituvieni in castraveti...a inteles cineva ceva? cam asta e ideea.
Si ultimul detaliu al vernisajului a fost reprezentat de cunoscutele borcane de muraturi, in interiorul carora era cate un pahar cu apa in care se scalda cate o cala. Asta mi-a placut intr-o oarecare masura.
Dupa mini prezentarea cartii am aflat ca suntem invitati la degustarea de preparate din varza=> inghesuiala.
Concluzia: prefer sa mananc varza acasa la mine, facuta de mama si condimentata de mine.
Mi s-a parut cam pierdere de timp tot evenimentul. Tind sa cred ca a fost mai mult un motiv pentru ca oamenii sa se revada si sa manance o varza calda:)
Astazi am cautat comunicatul de presa pentru a vedea ce trebuia sa inteleg din expozitie...poate sunt eu mai grea de cap. Am gasit si o explicatie...dar cu varza cum ramane?
" Muratura este legatura metaforica intre cartea de bucate, arhitectura si o “lege europeana” precum cea care reglementeaza dimensiunea castravetelui. Este prilej de reflectie asupra ideii de local, regional si global."(Dorin Stefan)

Niciun comentariu: