luni, 18 mai 2009

Noaptea muzeelor 2009

Cred ca ieri a fost cea mai plina zi de pana acum. Asta s-a datorat si noptii muzeelor dar si dorintei de a face cat mai multe intr-o perioada scurta de timp.
Imi facusem cu o zi inainte progamul probabil, imi notasem chiar si orele corespunzatoare fiecarui "eveniment", lucru pe care foarte rar il fac. Nu sunt o persoana foarte calculata si de obicei abandonez prea repede o chestie daca nu-mi iese din prima.
Obiectivul: vizitarea a 2-3 muzee. Ne-am strans cateva oamene( oana, irina, ramona si eu), am adunat altele de pe drum( iulia+vreo 5) si purcedem spre MNAR. Stupoare...o coada imensa la care nici daca ma plateai nu stateam. Cred ca as putea vizita mnar-ul si in alta zi...nu-i panica.
Urmatoarea oprire: Muzeul Naţional „George Enescu”. Caldura mare mon cher...sufocanta chiar. Am remarcat boltile superbe dar si aglomeratia de pitzipoance, cocalari si vanzatoare de seminte. Trecem peste replicile : "Uite cata pianu fah" si incep sa caut o adiere de aer, evitand sa ies afara. Al doilea muzeu pe lista: Muzeul Naţional al Literaturii Române, unde a fost o frumoasa camera dedicata lui Ionescu, cu scaune intoarse pe care erau lipite litere ce formau cuvantul Ionescu, cu foi infatisand scaune, prinse pe o sfoara, cu ecrane pe care puteai urmari filmulete si alte chestii nteresante, desi acestea erau acaparate de cocalarimea iesita la muzeu apasand disperata pe butoanele saracului aparat.
A 3-a oprire: Anaid Art Gallery, cu expozitia "Nu am crezut niciodată că vei pleca vara". Desi relativ mica, expozitia a reusit sa imi faca o impresie buna, facandu-ma sa ma simt oarecum familiara cu spatiul. Atmosfera a fost intretinuta de muzica buna si veche de pe fundal, dar si de micile artificii care au completat expozitia. Aceste artificii au fost reprezentate de metoda inedita de a picta o parte din tablouri, apelandu-se la negative. Mai pe scurt: daca aveai un telefon/aparat foto si il setai pe modul de fotografiere "negativ", puteai vedea cum ar fi aratat tabloul daca ar fi fost pictat in culorile normale corespunzatoare elementelor respective.

As fi vrut apoi sa mergem la MNAC, insa era foarte aglomerat, plus ca era deja 2 si ceva. Am aterizat la o terasa pe Lipscani pentru ca mai apoi fiecare sa aterizeze la resedinta personala.
Concluzie: nu cred ca voi merge la urmatoarea noapte a muzeelor la muzee, ci doar la galerii.
Imi pare totusi rau ca n-am fost la Galeria ArtSociety. Poate reusesc luna asta.

Niciun comentariu: