luni, 13 aprilie 2009

Cea mai fericita fata din lume



Cred ca a trecut o luna de tacere, in care nu am apucat sa postez nimic. Imi pare rau. Nu m-a atins astenia de primavara, si sper ca n-am devenit workaholica. Nu-mi imaginam ca asumarea unor resposabilitati poate sa-mi inghita atat de firesc tot timpul. Sau timpul trece neordonat si nu am capacitatea si energia necesara sa-l disciplinez si sa-l impart matematic suficient de bine.


Exista asa zisele conjucturi care impun decizii cu raspuns scurt, asa ca n-am mai refuzat invitatiile prietenilor la expozitii, filme, teatru… Timpul meu n-a mai trecut degeaba!


Am trecut printr-o serie de evenimente, pe care le rememorez in imagini placute si o sa incerc povestesc cate ceva. Cred cu tarie ca suntem suma lucrurilor frumoase pe care le vedem, din toate domeniile. De aceea, in putinul timpul liber pe care il mai am, caut sa adun, cat mai multe imagini cel putin satisfacatoare. Si Bucurestiul zilelor noastre se ofera placut! S-au inmultit galeriile de arta, cafenelele, cinematografele.. I love it!


Arta


De la constiinta contemporana tipatoare din Generation Djihad (Anaid Art Gallery) la linistea din "Coronita cu flori” -Friedrich Miess, un peisaj al Rodicai Maniu sau un desen in tus si acuarela al Tonitza (o vedere din Mangalia) etc. (expozitia de la ArtSociety cu lucrari de arta moderna si contemporana care vor intra in licitatia Artmark de primavara) peisajul artei este foarte captivant. Recomand peisajele de iarna semnate de Caltia (Galeria Posibila); o micuta galerie de arta greaca contemporana (Melenia Art Gallery, pe Blanari 12) si cele doua statui monumentale expuse in curtea galeriei ArtSociety semnate de Georgescu si Valbudea. Diversiatea este foarte mare, si calitatea expozitiilor a crescut foarte mult in ultimii ani!


Film


Am vazut destul de multe mizerii, dar si cateva filme foarte bune. Mi-ar fi placut Franklin (SUA, 2008) daca ar fi incercat o reteta mai putin Hollywood-iana pentru un subiect foarte interesant. In schimb “The Alphabet Killer” (2008), „Disturbia”(2007) „Seven pounds”(2008) intra in categoria filmelor de duzina, cu care mi-am pierdut vremea. In ultimul timp au fost si cateva festivaluri de film. Am ratat Next si Festivalul filmului Polonez (parca) de la ICR, dar am prins cate ceva din B-est International Film Festival V. „Shotgun Stories” (SUA, 2007) este un film ciudatel, 6 frati vitregi (cate 3 cu 2 mame) se cearta, se bat, se omoara. Din nimic. Un film despre viata si familii dezbinate, destul de primitiv... „Shiva” (Istrael, 2008), m-a lasat cu gura cascata. Un film format din tablouri succesive, compozitii impresionante. Merita vazut! „Wendy and Lucy” (SUA, 2008) are ceva comercial in el, ceva siropos, dar este un film reusit. Un film care te pune foarte mult pe ganduri. Povestea este simpla, dar, despicand firul in patru problemele existentiale spre care trimite sunt foarte mari.


Cea mai fericita fata din lume”(2009), filmul lui Radu Jude este un deliciu. Delia, o pustoiaca dintr-un orasel uitat de lume, a trimis trei etichete de suc si a devenit fericita posesoare a unui Logan. Insotita de parinti, vine la Bucuresti sa filmeze un spot promotional pentru compania producatoare de bauturi racoritoare care i-a dat premiul. Certurile cu familia, problemele de pe platoul de filmare, cosurile fetei, glumele muncitorilor creeaza o imagine atat de reala asupra Romaniei ca-mi venea sa ma dau cu capul de scaun. Am ras cu lacrimi, m-am evervat si am ras din nou. In momentul in care am iesit de la Cinema Studio, primul instinct a fost sa pun mana pe telefon, s-o sun pe mama si sa tip: „ Sunt cea mai fericita fata din lume!” Nu mama, n-am inebunit, este euforia data de inevitabila comparatie dintre mine si Delia. :)

Niciun comentariu: