miercuri, 5 noiembrie 2008

Hai cu fotbalul


"O carte despre cum este sa fii nebun dupa echipa Arsenal pe care o vor citi si fanii lui Chelsea." (Independent)

Daca nu as fi citit High fidelity nu mi-ar fi trecut niciodata prin cap sa citesc o carte legata de fotbal sau mai mult sa vad un film despre asa ceva. Pentru mine cartea a fost pe alocuri plictisitoare poate si pentru ca nu inghit microbistii de nici un fel dar si pt ca speram ca fotbalul sa fie un personaj secundar.
"Febra stadioanelor" este romanul de debut al britanicului Nick Hornby, distins cu William Hill Sports Book of the Year Award. Structura cartii e sub forma de jurnal in care sint notate meciurile echipei de fotbal Arsenal intre anii 1968 si 1991.
Cand in peisaj mai apare si o femeie dispusa in a incerca sa inteleaga pasiunea pentru fotbal; romanul se transforma intr-o adevarata poveste de iubire.
Probabil e cea mai buna carte despre fotbal scrisa vreodata( sau cel putin singura de care am auzit eu) si probabil din acelasi motiv a fost facut un film in 1997 cu Colin Firth in rol principal.
Avem portii bune de comic tipic britanic dar si portii imense de fotbal. Scrierea lui Hornby este intr-un fel unisex- fiind destinata in acelasi timp si femeilor care vor sa sa inteleaga cat de cat nebunia legata de stadioane. Nu contest ca e foarte posibil sa va plictisiti inca de la primele 2 paginin datorita prea multor detalii legate de fotbal; insa daca dorniti sa aflati ce se ascunde in mintea unui microbist ati ales bine cartea.
Desi nu am fost niciodata pe stadion si nici nu intentionez sa ma duc vreodata pot spune ca filmul Fever pitch a reusit sa imi placa prin simplul fapt ca desi i-am plans de mila lui Colin mai mult de juma de film; am reusit in final sa cred ca exista totusi o shansa si pt cel mai inrait microbist atunci cand in ecuatie intra o femeie.

Pentru cei care nu au rabdare sa citeasca romanul recomand fara doar si poate filmul( Colin Firth e pur si simplu adorabil ) la a carui vizionare poti invita si microbistul de langa tine. Berea este optionala.








2 comentarii:

Valentina spunea...

nu m-am apucat inca de febra sadioanelor si nu a curaj sa ma uit nici la film. tot inca..
m-ai semi-incurajat. noroc ca nu traiesc cu un microbist. :)

Anonim spunea...

Mie unul mi s`a parut putin neinspirata alegerea lui Colin Firth pt rolul asta, mi s`a parut prea bonom. Aduce insa un plus laturii umane a personajului si, tinand cont de ce ai scris despre el, ma gandesc ca il face probabil mai digerabil pt publicul feminin. Cum intentia declarata a lui Hornby era sa se "explice" - si in roman nu mi s`a parut ca a reusit pe deplin - filmul ii face dreptate. Faptul ca nu`i inghiti pe microbisti dar te`a impresionat Paul Ashworth (Colin Firth) e o dovada.