Azi, in lipsa de chef de invatzat am analizat ofertele teatrelor destul de amanuntit si mi-am facut o lista a pieselor pe care trebuie sa le bifez anul asta. M-am saturat de cat de des ma duc la cinema, de toate filmele vizionate la monitor, iar de seriale nu are rost sa amintesc( hai fie 2: m-am apucat de legent of the seeker si hex).
Dupa o scurta analiza de aproximativ o ora am cazut de acord cu mine in privinta a 2 aspecte: 1.saptamana ce vine nu se anunta prea interesanta asa ca m-am abonat pt newsletter la 3 teatre; 2. sunt cam 3 teatre care mi-au starnit interesul.
Lista cu ce as vrea sa vad este urmatoarea:
Teatrul Bulandra:
cu:
Victor Rebengiuc, Mariana Mihuţ, Marius Chivu, Claudiu Stănescu, etc.
Victor Rebengiuc, Mariana Mihuţ, Marius Chivu, Claudiu Stănescu, etc.
cu: Oana Pellea si Răzvan Vasilescu .
Teatrul Odeon:
3. "Camera de hotel - o trilogie"
cu: Dorina Lazar, Liana Margineanu , Antoaneta Zaharia , Paula Niculita, Mircea Constantinescu, Mugur Arvunescu, Pavel Bartos si Marcel Iures.
Teatru Act:
cu: Mihaela Sirbu si Constantin Dita.
cu: Mihaela Sirbu, Vlad Zamfirescu, Irina Velcescu, Andi Vasluianu.
"Povestea este aceea a lui Pygmalion si a Galateei, dar pe dos - in sensul ca femeia este cea care il creeaza pe barbat. Atata doar ca "obiectul", surprins in procesul de transformare, nu cunoaste intentia maestrei. Pe scurt, o tanara vizitatoare a unui muzeu este apostrofata timid de un supraveghetor supraponderal si conformist. Intre cei doi se naste o idila. Tonul este dat de tanara, care se dovedeste a fi studenta la arte. Cei doi se intalnesc si formeaza un cuplu foarte modern. Transformarea barbatului e totala, pana acolo incat isi scandalizeaza prietenii, o pereche mai provinciala si singura lui zestre in noua relatie. Nuantele manipularii sunt extrem de fin sugerate, comportamentul personajului central schimbandu-se vazand cu ochii. Nici al "maestrei" nu ramane acelasi. Asistam la schimbarea ei care atinge punctul culminant odata cu sustinerea licentei: o sculptura umana vie - iubitul ei. LaBute merge si In Forma lucrurilor oarecum in contra valului noii dramaturgii, in tratarea unor teme obsesive ca violenta si cruzimea care ne inconjoara. El refuza amoralitatea postmodernista, preferand un punct de vedere solid asupra moralitatii. Un love-story cotidian devine o meditatie nelinistitoare despre relatia dintre arta si non-arta, normalitate si anormalitate. Pana unde pot fi calcate tabuurile in viata, dar si in arta? O studenta la arte plastice joaca comedia dragostei, folosindu-se de propriile trairi erotice pentru lucrarea de licenta. Isi trateaza partenerul ca pe un cobai, experimentand cu trupul si sufletul acestuia. Acest performance body-art, crud si cinic, devine o expresie a alienarii unei societati in care "totul este de vanzare". (Ludmila Patlanjoglu, COTIDIANUL, 1 octombrie 2004) "- uite la piesa asta as invita-o si pe Valentina:))
cu: Andreea Barsan si Ionut Ionescu.
cu: Mihai Calin, Vlad Zamfirescu, Irina Velcescu, Mihaela Sirbu.
Teatrul De Opereta:
8." Broadway- Bucuresti"cu: Cătălin Petrescu, Florin Budnaru, Crina Zancu, Daniela Vladescu, Silvia Şohterus, Amelia Antoniu, Gabriela Daha, Mediana Vlad, Valentino Tiron, Orest Pîslariu, Razvan Popa,Stefan Popov, Bianca Ionescu, Camelia Mocanu, Oana Rusu, Crina Matei, Zita Moldovean, Irina Sârbu, Carmen Buterez, Cristina Stăniloiu, Oana Botez, Gabriela Tudorache, Lia Siloci.
"Este un spectacol cu cele mai frumoase momente din 14 celebre musicaluri americane realizate de la inceputuri pana astazi, un spectacol pe care au acceptat sa il realizeze mari creatori (regizori, coregrafi, scenografi), personalitati proeminente ale teatrului romanesc de astazi, artisti din generatii diferite, deosebiti, firesc, prin stilul propriu, uniti toti in ideea de a da nastere unui proiect inedit, in premiera in Romania."
Cele 14 musicaluri americane incluse in spectacol sunt:
Cabaret
Show boat
Cats
Omagiu Richard Rogers
Show boat
Cats
Omagiu Richard Rogers
South Pacific
A chorus line
Selectiuni George Gerswin
West Side Story
A chorus line
Selectiuni George Gerswin
West Side Story
Chicago
Scripcarul pe acoperis
Fantoma de la opera
Inima de leu
Evita
New York: Here's to the Big Apple
Scripcarul pe acoperis
Fantoma de la opera
Inima de leu
Evita
New York: Here's to the Big Apple
Teatrul National:
9."Sake-ul mătuşii şi Doamna Aoi"cu: Yaemon Yamashita, Yoshito Sekine, Yasuyuki Kihara, Kenkichi Tonoda, Shingo Kou, Katsuhiro Shimodaira, Yasuharu Odagiri, Naotaka Kakutou, etc.
"Un spectacol de 70 de minute, în care peste 20 de actori japonezi vor îmbina, într-un limbaj poetic, arta dramatică, cântecul şi dansul. Atât teatrul Nō, cât şi cel kyogen au o îndelungată tradiţie în cultura japoneză. Este prima reprezentaţie de acest gen susţinută în România.
Sake-ul mătuşii este o poveste despre o femeie, proprietara unui magazin de băuturi şi nepotul său care, purtând o mască de demon, o păcăleşte şi reuşeşte să îi bea băutura până se îmbată. El adoarme şi astfel femeia descoperă cine era "demonul" în realitate.
Cea de-a doua piesă, una din cele mai iubite piese Nō, Doamna Aoi (Aoi no Ue), a fost scrisă de Zeami Motokiyo cel mai important dramaturg al teatrului Nō.. Aoi, soţia legitimă a lui Genji a fost ameţită şi adormită de o fantomă, iar pentru a o trezi Genji încearcă diferite incantaţii, rugăciuni şi chiar tratamente, dar nici unul nu are efect. Subalternii lui s-au gândit la un plan şi au dus corpul posedat să fie descântat de o miko (fecioară care slujeşte la un altar shintoist). La sunetul scos de arcul (azusayumi) acesteia, din căruţa stricată cu care era transportat corpul lui Aoi se ridică un spirit care începe să şoptească amărăciunea de a nu se putea rupe din nesfârşitul ciclu al renaşterilor. Spiritul se prezintă ca fiind Rokujō Miyasudokoro, una dintre iubitele de demult ale lui Genji. Când spiritul pomeneşte despre resentimentele pe care le avea din cauză că dragostea lui Genji se mutase de la ea către Aoi, se apropie de căpătâiul lui Aoi şi încearcă să o răpească în lumea cealaltă (yomi no kuni). Văzând acestea, însoţitorul lui Genji cheamă un servitor şi îl trimite să îl aducă pe preotul Yokawa no Kohijiri. Când acesta începe să se roage apare Miyasudokoro transformată într-un spirit rău şi îl atacă. Cei doi se luptă puternic, dar în cele din urmă spiritul rău este înfrânt de puterea înţelepciunii budiste, moare împăcat şi dispare."
Cea de-a doua piesă, una din cele mai iubite piese Nō, Doamna Aoi (Aoi no Ue), a fost scrisă de Zeami Motokiyo cel mai important dramaturg al teatrului Nō.. Aoi, soţia legitimă a lui Genji a fost ameţită şi adormită de o fantomă, iar pentru a o trezi Genji încearcă diferite incantaţii, rugăciuni şi chiar tratamente, dar nici unul nu are efect. Subalternii lui s-au gândit la un plan şi au dus corpul posedat să fie descântat de o miko (fecioară care slujeşte la un altar shintoist). La sunetul scos de arcul (azusayumi) acesteia, din căruţa stricată cu care era transportat corpul lui Aoi se ridică un spirit care începe să şoptească amărăciunea de a nu se putea rupe din nesfârşitul ciclu al renaşterilor. Spiritul se prezintă ca fiind Rokujō Miyasudokoro, una dintre iubitele de demult ale lui Genji. Când spiritul pomeneşte despre resentimentele pe care le avea din cauză că dragostea lui Genji se mutase de la ea către Aoi, se apropie de căpătâiul lui Aoi şi încearcă să o răpească în lumea cealaltă (yomi no kuni). Văzând acestea, însoţitorul lui Genji cheamă un servitor şi îl trimite să îl aducă pe preotul Yokawa no Kohijiri. Când acesta începe să se roage apare Miyasudokoro transformată într-un spirit rău şi îl atacă. Cei doi se luptă puternic, dar în cele din urmă spiritul rău este înfrânt de puterea înţelepciunii budiste, moare împăcat şi dispare."
cu: Marius Stănescu, Mircea Rusu, Ioan Andrei Ionescu.
Un comentariu:
Pai invita-ma cand termini cu examenele. Si mie mi-e dor sa merg la teatru. :D
Trimiteți un comentariu