marți, 24 februarie 2009

Primavara parfumurilor - Parfumurile primaverii


Intotdeuna iarna mi-a placut dintr-un singur motiv: usurinta cu care imi aleg parfumurile! Esenetele dulci, reci si foarte puternice satisfac 100% gusturile mele in materie de parfumuri. Cand vine primavara, datorita caldurii anumite parfumuri (pe care le ador) isi pierd din intensitate… Nu rezista la caldura. :(



Parfumurile verzi sau cele florale ma irita si ma plictisesc ingrozitor! Nu suport femeile care miros a “tufe de trandafiri” (Coco Chanel). De aceea, mirosurile primavaratice, monoflorale, ma calca pe nervi. Cand incepe sa miroasa a Diorissimo - Dior (lacramioare), Chloe – Lagerfeld (tuberose), Anais Anais – Cacharel (crin) etc. imi vine sa ma iau la palme. Pentru ca erau la moda in a doua jumatate a secolului XIX, s-ar putea crede ca gusturile au evoluat spre mirosuri mai sofisticate. Cel putin asa ar fi normal. Cu toate astea, parfumurile monoflorale, cu miresmele lor nostalgice, deprimante imi strica starea de spirit in fiecare primavara. Le presimt renasterea, si urmeaza sa ma enerveze in curand!

Ca sa scap de depresia pe in care ma baga parfumurile altora, trebuie sa-mi gasesc scaparea in parfumul meu. Si cum apropierea caldurii ma obliga sa renunt la combinatiile facute de Thierry Mugler, Moschino sau D&G am inceput sa caut arome mai calde, calme… Intotdeauna sunt greu de gasit. Anul asta osciez intre Ferre (Gianfranco Ferre) si Fidji (Guy Laroche). Ferre este un parfum floral, foarte aromat si jucaus. M-a atras in primul rand flaconul: arata ca o grenada eleganta! Iar combinatia floarala nu are nimic in comun cu mirosurile obisnuite din parfumuri florale. Combinatia irisi, tuberose, trandafiri, garoafe, ylang-ylang , floare de portocal, iasomie, santal si cedru este primavaratica, puternica si extravaganta! Fidji combina note florale cu tonalitati verzi. Mango, nuca de cocos, flori tropicale adaugate combinatiei florale, excentrice din Ferre: irisi, tuberose, trandafiri, garoafe, ylang-ylang , floare de portocal, iasomie, santal si cedru. Nu este un parfum rafinat sau discret, dar in nici un caz nu este nici vulgar. Este voluptuous si primavaratic, nelinistit si jucaus. Pentru ca nu ma pot hotari, amadoua sunt parfumurile primaverii pentru mine!




2 comentarii:

Crina spunea...

Incearca Daisy de la Marc Jacobs.
E alcatuit din note de capsuni, frunze de violete, grapefruit roz, gardenii, petale de violete, petale de iasomie, mosc, vanilie si lemn alb.

Valentina spunea...

ms. o sa-l miros ca m-ai facut curioasa. nu miroase a prajituri, nu?