marți, 17 martie 2009

De ce vad filme ?!



Citind cartea lui Alex Leo Serban, De ce vedem filme, ireversibil, a inceput sa ma framante intrebarea din titlu. Timp n-am, mereu am altceva mai important de facut, dar, un film despre care cred ca este bun, ma poate opri din orice activitate. Ce-a de-a 7-a, si cea mai tarana dintre arte a devenit intr-un secol si putin, cea mai populara. Oamenii, indiferent de varsta, sex sau educatie se uita la filme. Bune, proaste… pierdem vremea uitandu-ne la filme. Si nu doar Lynch, Hitchcock, Godard, Tarkovsky, Antonioni etc. sunt cei care ne mananca timpul… Eu una plang la cele mai patetice drame, rad la comedii sinistre, pline de glume proaste sau urmaresc cu sufletul la gura un thriller mizerabil. Pierd cateva ore, apoi le uit. Am vazut o cantitate enorma de filme de duzina, al caror titlu nici macar nu mi-l amintesc, despre subiect nici nu se mai pune problema sa fi retinut ceva… De ce fac treaba asta? Nu simt nevoia sa evadez din realitate, iar daca as simti-o as prefer o carte sau o expozitie reusita (apropo de asta: la Artmak inca mai poate fi vizitata expozitia Saga Ilfoveanu). Nu-mi place sa pierd timpul si nici nu am timp de pierdut asa… Si cu toate ca nu gasesc in mine nici un motiv pentru care urmaresc filme de duzina, o sa ma uit la Slumdog Milionaire peste cateva minute. Imi spune si mie cineva de ce?

Un comentariu:

Crina spunea...

am gasit caro diario:D cauta o subtitrare ca n-am invatat intre timp italiana:))) si nici nu vreau sa o invat