duminică, 14 iunie 2009

Amintiri din Noaptea Alba prin galerii



Imi pare rau ca nu am ajuns peste tot, oriunde m-am oprit m-am simtit bine. Spatii primitoare, expozitii reusite, oamenii frumosi. Noaptea Alba a Galeriilor, a fost mai mult decat un tur de forta din loc in loc. Intalniri cu prietenii, jocuri, oameni noi... Mi-a placut.


Singurul moment trist al serii a fost cel in care am constientizat ca experimentul lui Mircea Nicolae a ajuns la final. Inceput in august anul trecut, proiectul a ajuns la final cu cea de-a zecea expozitie: „Desene pe tapet” – Lea Rasovszky. Mircea, fiind la Venetia cu alt proiect a facut clasica interventie prin web-cam. Ma familiarizasem cumva cu spatiul, cu oamenii care vin la 29, cu expunerea. Poate 29 a devenit in ultima vreme una dintre „galeriile” mele preferate.


Am pendulat toata seara intre Point, ArtSociety, Ivan Art Gallery, H’Art, Posibila, 26 si Carturesti. Desi peste tot in viteza, mi-a placut tot ce am vazut. In final, am ajuns la Anaid, unde m-am oprit din circuit. Restrospectiva desenelor erotice semnate de Alexandru Radvan, m-a facut sa-mi pun zeci de intrebari. Da, sexualitatea evidenta astazi nu poate fi un soc pentru nimeni. Hmm!? Diana Dochia, curatorul expozitiei, a conceput un traseu normal intr-o expozitie care la prima vedere intriga. Intriga printr-o sexualitate dezinhibata, dezbracata de orice urma de pudoare, prea multe detalii pe care poate nu as vrea sa le vad intr-o expozitie. Dar spatiul te invita sa meditezi si sa intelegi ca realitatea contemporana provoaca de zeci de ori mai mult decat desenele lui Radvan. Desene bine realizate si excelent puse in valoare in aceasta expozitie.

Niciun comentariu: