sâmbătă, 28 iunie 2008

Muzica copilariei - Pasarea Colibri





Ascult Colibri de când s-au înfiinţat. Aş putea să spun, fără nici o exagerare că am crescut pe muzica acestei trupe. De aceea, cred că o sa-i ascult toată viaţa cu plăcere. E ca şi cum aş avea muzica lor în sânge!
Trupa Pasărea Colibri s-a înfiinţat în 1992-93 la Râmnicu Vâlcea. După Phoenix, Colibri sunt cei mai importanţi (şi mai buni) folkişti români. Biografia trupei o gasiţi aici :http://interioare.free.fr/Pasarea%20Colibri/Pasarea%20Colibri%20-%20Biografie.html

Membrii fondatori:




Mircea Baniciu a fost membru chitara-voce al trupei Phoenix. O voce caldă, foarte veselă! Prin anii ’80 când membrii Phoenix au fugit din ţară, Baniciu a fost singurul care a rămas. Gurile rele spun că nu a avut curajul să treacă graniţă ascuns în boxe!




Florian Pittiş a murit anul trecut, de ziua mea. Este una dintre vocile pe care am crescut, şi pe care nu le voi uita niciodată… “Sunt tânăr doamnă, vinul mă ştie pe de rost”. Cu cât patos ies versurile lui Dinescu din gura lui Pittis! A rămas în memoria publicului pentru celebra “Nu contează cât de lung ai părul, important e cât şi cum gândesti!” Şi apropos de “Vinovaţii fără vină”… am auzit cândva o anecdotă simpatică. După un concert Colibri, un rocker a venit la Pittiş şi i-a spus, emoţionat fiind de piesă: “Nu contează cât de lung ai părul, important e ca ai părul lung”



Mircea Vintilă este cea de-a treia vocei a trupei. Cantecele lui sunt cele mai melodioase si poate cele mai sentimentale. “Ciocu”, cum este poreclit Mircea Vintila, vine si canta des in Vama! Cel de-al patrulea membru fondator (sau cooptat de la început) a fost Vlady Cnejevici. Nefiind solist vocal, Cnejevici este mai puţin cunoscut.

Discografie:


1995 – "În căutarea cuibului pierdut"




1996 – "Ciripituri" - preferatul meu


1999 – "Cântece de bivuac"


2001 – "Încă 2000 de ani"



2003 – "Pasărea Colibri Încă 10 ani", 2 vol, CD si DVD

Niciun comentariu: